Verzenden & retourneren

Let op: Door grote drukte kan er vertraging ontstaan bij DHL en de levering van de fietsen. Houd uw track and trace link in de gaten voor de meest accurate bezorgtijden.

Fiets thuis laten bezorgen

Alle bestellingen die voor 16.00 uur binnenkomen worden dezelfde werkdag verzonden (za en zo gesloten). Bestellingen die vrijdag na 16.00 uur binnenkomen worden maandag verwerkt.

U kunt uw fiets in doos thuis laten bezorgen voor € 15,- binnen Nederland. Dit geld ook voor losse artikelen zoals een krat. Fietsen worden met DHL verzonden en u ontvangt hiervan een track en trace code. DHL bezorgt grote pakketten niet de hele dag door maar, van 08.00 uur tot en met 18.00 uur. Omdat het grote pakketten zijn hebben wij helaas geen tijdsindicatie. Houd hiervoor uw track en trace link goed in de gaten. 

Belangrijk: De email van de track and trace link wordt automatische vanuit de leverancier verzonden. Het kan zijn dat deze in uw SPAM folder terecht komt.

Bent u niet thuis? Dan laat DHL een briefje achter met de dag waarop ze weer langskomen of de mogelijkheid tot een nieuwe afspraak. Dit kunt u tevens zien in de track en trace.

Rijklaar

Wenst u de Altec, Umit, Crown of Holandia fiets rijklaar thuis te ontvangen? Dat kan! De levertijd bedraagt ongeveer 3-5 werkdagen en de kosten hiervoor bedragen €60 exclusief verzendkosten. Het voordeel hiervan is, dat u alleen nog maar de pedalen erop hoeft te draaien, het stuur vast te zetten en bij sommige fietsen de voordrager te monteren. Daarna kunt u meteen op de fiets stappen voor een mooi ritje. 

Rijklare fietsen worden op een doordeweekse dag geleverd door een aparte koeriersdienst. Hiervan is helaas geen tijdsindicatie beschikbaar, maar de bezorger heeft wel uw telefoonnummer. U ontvangt 1 tot 2 dagen bericht van de dag van levering. U dient de hele dag aanwezig te zijn voor de levering. Het is niet mogelijk om zelf een voorkeur dag aan te geven. Wanneer u niet thuis bent voor de levering, kunnen wij een nieuwe bezorgdag plannen. Echter zijn wij wel genoodzaakt hiervoor €25 in rekening te brengen.

Buiten Nederland is het nog niet mogelijk om een rijklare fiets te bestellen. 

Als u een rijklare fiets wilt annuleren kan dit niet zonder kosten. Als u de bestelling wilt annuleren zijn de kosten hiervan €60,- 

Annuleren

Heeft u per ongeluk de verkeerde fiets besteld of wenst u de bestelling te annuleren? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice om dit aan te geven. Wanneer het artikel al is verzonden, kunnen wij helaas de bestelling niet meer annuleren. U komt dan in het retourproces. Wanneer er nog wel de mogelijkheid is om op tijd de bestelling te annuleren, ontvangt u binnen 10 werkdagen uw geld terug of u kiest een andere fiets uit. 

Als u een rijklare fiets wilt annuleren kan dit niet zonder kosten. Als u de bestelling wilt annuleren zijn de kosten hiervan €60,-

Weigeren van pakket

Mocht u om welke reden dan ook het pakket aan de deur weigeren, dan komt het artikel terug naar de leverancier. Het weigeren van een pakket is een bewuste keuze aan de deur. Wij zullen u de reden vragen van weigering en geven u de keuze of u het artikel alsnog wenst te ontvangen. Hieraan zitten kosten verbonden om opnieuw te verzenden, maar ook de weigering wordt aan u als klant doorberekend. Dit kan oplopen tot wel €60,-. Wij raden u aan om de fiets altijd in ontvangst te nemen en eventueel te retourneren wanneer u de fiets alsnog niet wenst te houden.

Het kan natuurlijk gebeuren dat de fiets of accessoire niet helemaal is wat u verwachtte. U kunt uw fiets of accessoire retourneren of ruilen binnen 14 dagen na ontvangst van uw product. Hieronder vindt u de voorwaarden die verbonden zijn aan het retour sturen van een product.

Retourneren

Voor bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld. Hieronder valt niet het maken van (proef)ritten met de fiets. Dit wordt gezien als een gebruikte fiets en dan is het niet mogelijk om de fiets te retourneren. Het retourneren van een niet gebruikte fiets kost €35. Een rijklare fiets retourneren kost €60 en is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk. 
Nadat de zichttermijn van 14 dagen verstreken is, heeft u nog maximaal 7 dagen om het artikel daadwerkelijk te retourneren. 

Voor België zijn de retour kosten €35,-

Wilt u een artikel retour sturen, neem dan contact op met de klantenservice. We reageren altijd binnen één werkdag en komen binnen een week met een oplossing. 

Aanvullende retour voorwaarden (fiets)

- De fiets dient in de originele doos, ongemonteerd, retour worden gestuurd
- Een rijklare fiets dient in het originele rolkarton retour te komen
- Eventuele ontstane schade tijdens retourneren wordt in mindering gebracht van het terug te storten aankoopbedrag
- Het artikel dient compleet te zijn
- De artikelen dienen in evenveel of minder pakketten te worden teruggezonden
- U dient foto's te sturen van de ingepakte fiets, voordat wij een retour inplannen
- Graag ontvangen wij ook een datum (werkdag) waarop u de hele dag thuis bent voor de afgifte van de fiets

Een fiets die omgeruild moet worden in verband met fabrieksmankementen, zal altijd eerst worden opgehaald. Het is niet mogelijk om op dezelfde dag een fiets te laten bezorgen en ophalen. Na ontvangst bij ons of de leverancier zal de nieuwe fiets pas verzonden worden. Wij hebben geen invloed op de ophaaltijd en bezorgtijd, alleen op de bezorgdag. 

De artikelen worden uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst in ons magazijn retour verwerkt.

Accessoires
Voor accessoires zijn de retourkosten €7,50 en vragen wij u dit retourpakket zelf af te geven bij een Post NL shop of in één van onze winkels. 

Geld terug
U ontvangt uw geld terug binnen ongeveer 10 werkdagen, nadat de fiets weer bij ons is afgeleverd. Indien u met iDeal heeft betaald, ontvangt u het geld terug op uw rekening. Heeft u met Afterpay betaald, dan wordt de betaling vrijgegeven. 

Ruilen
Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. U retourneert uw oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft uw nieuwe bestelling door zoals u gewend bent. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

Garantie
Er zit op alle fietsen één jaar fabrieksgarantie. Wel zullen wij vragen om foto's en eventueel filmpjes om het probleem in kaart te brengen en te kunnen beoordelen of het mankement onder de garantie valt, dit is namelijk niet altijd het geval. Zonder foto's of juist beeldmateriaal kunnen wij uw garantie aanvraag helaas niet in behandeling nemen. De volgende zaken vallen niet onder de garantie: Problemen aan draaiende/slijtende delen, oxidatie-vorming, lekke banden, schades ontstaan door gebruik, het niet tijdig geven van een servicebeurt (3 tot 6 maanden na het in gebruik nemen van de fiets)

Garantie op de Outlet fietsen 

Op de Outlet fietsen geldt dezelfde fabrieksgarantie als de reguliere fietsen. Wel moet er dan rekening mee gehouden worden dat er een lichte beschadiging op de fiets kan zitten. Dit staat bij het product vermeld, het retour sturen van deze producten in verband met schade is dan ook niet kosteloos mogelijk. Ook sturen wij voor de outlet fietsen bijvoorbeeld geen vervangende onderdelen op als ergens schade op zit. Mocht er een daadwerkelijk defect bij de fiets voorkomen als u deze ontvangt, valt dit uiteraard onder de garantie.

Klantenservice
Wilt u iets ruilen of retourneren of heeft u een opmerking of klacht? Stuur een e-mail naar naar onze klantenservice, dan kunnen we samen kijken naar een geschikte oplossing. U ontvangt binnen twee werkdagen een reactie van een van onze medewerkers. 

E-mail: [email protected]