• Voor 16:00 besteld, vandaag verzonden
  • Betaal in termijnen of achteraf
  • Garantie op elke fiets
Klantenservice
1 Contact
1.1 Hoe kan ik Fietsen4All bereiken?

Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00-18.00.

Telefoon: 085 – 016 24 67

mail: [email protected]

Heeft u ongenoegen na aanleiding van het geleverde product? Dit kunt u het beste per e-mail kenbaar maken, dit voor de beste oplossing.

2 Rijklaar
2.1 Kan ik mijn fiets rijklaar bestellen?

U kunt bij ons de fietsen ook rijklaar bestellen, dit is mogelijk voor de fietsen van het merk (Altec, Crown, Umit, Mosso en Holandia). De Cortina, Alpina en BSP worden altijd rijklaar geleverd. De levertijd van een rijklare fiets is 5-10 werkdagen. De kosten hiervan zijn €60,- excl. Verzendkosten. Het voordeel hiervan is dat u zelf de laatste onderdelen moet afmonteren. U moet het stuur recht zetten, de pedalen erin draaien, als de fiets een voordrager heeft moet u dit ook monteren. Klik hier voor meer informatie. De rijklare fietsen worden enkel geleverd op doordeweekse dagen tussen 08.00 uur en 18.00 uur door de koeriersdienst ‘Besseling.’ Wij hebben geen kortere tijdsvak daar het grote zendingen zijn. U ontvangt 2 dagen voor de bezorging een e-mail met de exacte leverdag. Helaas kan er niet altijd gehoor worden gegeven aan uw voorkeur. Mocht het voorkomen dat u op de bezorgdag niet thuis bent? Wilt u dit dan zo snel mogelijk (dezelfde dag van de e-mail met bezorgdag) laten weten? Dan kijken wij naar de mogelijkheden.

 

Let  op:

  • Mocht de bezorger u niet thuis treffen en de fiets niet kan bezorgen bij de buren komen er €25,- kosten in rekening die wij moeten doorbelasten naar u.

  • De retourvoorwaarden van een rijklare fiets zijn anders dan de fietsen in doos. Klik hiervoor op onze retour pagina.

  • U kunt de fiets enkel rijklaar bestellen met een bezorgadres in Nederland.

  • Klik in het bestelproces op ‘rijklaar’, Als deze optie niet tevoorschijn komt is het niet mogelijk om de fiets rijklaar te bestellen.
3 Betalen
3.1 Op welke manieren kan ik een bestelling betalen?

U heeft online de mogelijkheid om op verschillende manieren te betalen. Deze ziet u hieronder:

Ideal / After Pay / Klarna / Payin3 / Spraypay / Creditcard / Banontakt / PayPal

In de laatste stap van het bestelproces kiest u voor één van deze opties, als u verder gaat komt u automatisch in de beveiligde betaalomgeving. Heeft u via Afterpay en Klarna een artikel aangeschaft, dan bent u daarna zelf verantwoordelijk voor de (terug)betaling aan Afterpay/Klarna.

Afterpay/Klarna/Payin3/Spaypay weigeren mijn betaling, wat is hier de reden van?

  • Het is vervelend als u een mooie fiets op het oog heeft en de bestelling door Afterpay etc. geweigerd wordt. Daar de betaling via derden loopt, is de reden niet bij ons bekend.
3.2 Kan ik via het fietsplan een fiets kopen?

Bij onze servicepunten is het mogelijk om een fiets aan te schaffen met het tegoed van uw werkgever. Onze medewerkers in de winkel leggen graag uit hoe dit in zijn werk gaat. In de webshop is het helaas niet mogelijk. 

3.3 Mijn bestelling is geweigerd door Afterpay, wat nu?

Heel vervelend natuurlijk als u een mooie fiets op het oog heeft en de bestelling door Afterpay geweigerd wordt. Hier kunnen wij helaas niets aan doen, maar u zelf wel. U kunt contact opnemen met Afterpay om de reden van weigering te vragen en dit op te lossen. Wordt u alsnog geweigerd, dan kunt u via een van onze andere betaalmethoden de bestelling afrekenen en afronden. 

4 Bestelling
4.1 Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Geef uw wijzigingen altijd zo snel mogelijk door via [email protected] Dit gaat natuurlijk het makkelijkst als de bestelling nog niet is verwerkt, mocht dat wel het geval zijn kunnen we altijd kijken hoe we u te hulp kunnen schieten. Als de fiets al met de vervoerder mee is komt u automatisch in het retourproces. Dit betekend dat u de fiets aan deur moet weigeren bij de koerier van DHL, houdt u er rekening mee dat de weigeringskosten van €15,- voor uw rekening zijn.

4.2 Is het mogelijk om telefonisch of via de mail te bestellen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. De bestelling moet namelijk online betaald worden en kan niet later worden afgerekend. Daarnaast kunnen er telefonisch misverstanden ontstaan, welke wij uiteraard willen voorkomen. 

4.3 Ik heb een bestelling geplaatst, waarom heb ik nog geen bevestiging ontvangen?

Als u online een bestelling plaatst krijg je binnen een uur de order bevestiging. Het komt wel eens voor dat deze in de spam terecht komt. Wij adviseren u om dit ook na te kijken. Mocht u het ook niet in de spam zitten, neem dan contact met ons op. Na de bevestiging e-mail ontvangt u ook overige belangrijke e-mails, het zou zonde zijn als de informatie daarin uw aandacht zal ontgaan.

4.4 Mijn bestelling is toch niet naar wens, kan ik deze retourneren of ruilen?

U mag de fiets binnen 14 dagen na bezorgdatum zonder reden retour sturen in originele verpakking. Houdt u er wel rekening mee dat er geen zichtbare gebruikssporen op mogen zitten. U bent vrij om een korte proefrit met de fiets te maken. Meer informatie over ons retourbeleid leest u via de onderstaande link.

5 Levering
5.1 Kan ik mijn bestelling volgen (track en trace code)?

Als u de fiets in doos heeft besteld, wordt deze bezorgd op doordeweekse dagen door DHL. Daar de formaat van de zendingen groot zijn valt dit onder zakelijk vervoer. De tijdsindicatie die DHL geeft is tussen 08.00 uur en 18.00 uur. De track en trace ontvangt u van DHL binnen 4 uur nadat uw bestelling is verwerkt door ons. Hiermee kunt u de zending volgen. Soms komt deze e-mail terecht in uw spam, check deze ook voor alle zekerheid.

 

Als u de fiets rijklaar heeft besteld dan ontvangt u geen track en trace link maar een e-mail met de exacte leverdag.

5.2 Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Mocht u niet thuis zijn en de koerier is langs geweest ziet u dit terug in de track en trace link. De tweede poging is meestal de eerst volgende werkdag. Ook hiervoor kunt u de track en trace in de gaten houden. Als u dan ook niet thuis bent wordt de fiets afgeleverd op een sorteercentrum waar u de fiets kunt ophalen. Mocht dit niet haalbaar zijn, kunnen wij een derde bezorgdag inplannen. Houdt u er dan rekening mee dat er hiervoor €15,- in rekening wordt gebracht.

5.3 Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Mocht er onverhoopt iets mis zijn met uw aankoop lossen wij dit graag op. Hiervoor ontvangen wij u klacht graag per e-mail – [email protected]fietsen4all.nl 

Wij beantwoorden uw e-mail binnen 2 werkdagen en komen graag tot een passende oplossing. Uw klacht kan sneller in behandeling worden genomen als u beeldmateriaal stuurt. Wij krijgen graag eerst de kans om het probleem op te lossen. Mocht u vooraf al kosten hebben gemaakt zonder het kenbaar gemaakt te hebben, kunnen wij u niet garanderen dat het wordt vergoed. Laat het ons eerst altijd weten.

5.4 Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen.

De track en trace die u ontvangt is uiterlijk na 2-3 werkdagen te volgen. Mocht u geen track en trace hebben gehad of de status hiervan veranderd niet? Dan is het verstandig om contact met ons op te nemen. Dan zoeken wij het graag voor u uit.

6 Assortiment
6.1 Wat moet ik zelf nog monteren als ik mijn fiets 85% afgemonteerd bestel?

Het verschilt per model in hoeverre deze al is afgemonteerd. Niet iedere fiets heeft namelijk een voordrager, jasbeschermers of versnellingen. Op onze afmontagepagina kunt u zien wat er nog afgemonteerd moet worden bij de fiets die u op het oog heeft.

6.2 Is het moeilijk om een 85% afgemonteerde fiets in elkaar te zetten?

Als u de fiets in doos besteld moet u het één en ander zelf nog monteren. Daar dit per fiets kan verschillen kunt u het beste klikken op deze pagina. Hier staat het uitgelegd met details.

6.3 Waar moet ik op letten als ik een fiets koop?
  • Het is belangrijk om te weten waarvoor u de fiets zal gebruiken, waar u gaat fietsen en hoeveel u gaat fietsen. Het is daarom lastig om op papier te beschrijven welke fiets het meest geschikt is voor u. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Het is belangrijk dat u ook de juiste framemaat kiest. Meer informatie leest u op deze pagina.
6.4 Hoe weet ik welke framemaat geschikt is voor mij?

Op deze pagina kunt u door middel van de verschillende schema's uw framemaat berekenen. Hier staat precies vermeld welke framemaat bij uw lengte past. De adviezen zijn niet bindend. Ieder persoon heeft namelijk een andere voorkeur voor hoogte. Bedenk dat u in ieder geval altijd het zadel hoger kunt zetten, maar niet lager.