Klantenservice

Wij bij fietsen4all.nl vinden het belangrijk dat je niet alleen tevreden bent met je aankoop, maar er ook lang van kan genieten. Aarzel dan ook vooral niet om contact met ons op te nemen wanneer je een vraag hebt!

Waar ben je naar op zoek?

Wij helpen je graag verder!

Verzenden

Veelgestelde vragen

Contact

  • Hoe kan ik Fietsen4All bereiken?

    Wij zijn elke werkdag telefonisch bereikbaar van 09:00 uur tot 16:00 uur. Je kan ons bereiken op telefoonnummer

    085 – 016 24 67

    Je kan ons ook een e-mail sturen met je vraag. Ons e-mail adres is [email protected]. Wij doen ons best om je e-mail binnen 24 uur te beantwoorden of, wanneer dit nodig is, telefonisch contact met je op te nemen.  

     

Rijklaar

  • Kan ik mijn fiets rijklaar bestellen?

    Ja zeker,

    Fiets rijklaar

    Wanneer je de fiets rijklaar hebt besteld leveren wij je fiets binnen 8 werkdagen met Post NL tenzij op de productpagina anders vermeld.. Je ontvangt de dag voor levering een e-mailbericht van Post NL met de verwachte leverdatum en tijdvak. Op de dag van de levering zelf ontvang je deze informatie nogmaals per SMS. Zodra de bezorger in de buurt is ontvang je een 2e SMS en vaak belt de bezorger je ook nog even op om aan te geven dat hij naar je onderweg is.

    Je fiets is voor 98% in elkaar gezet en afgesteld. Om transportschade te voorkomen worden onderdelen als pedalen en stuur op het laatste moment gemonteerd en afgesteld door de chauffeur van Post NL. Een deel van het bedrag wat je hebt betaald om de fiets rijklaar te ontvangen is voor de TOP service die Post NL aanbied. Het is erg belangrijk dat de bezorger dit uitvoert anders bestaat er het risico dat je fiets niet gereed is voor gebruik.

    Mocht het toch om welke reden ook gebeuren dat de TOP service niet word uitgevoerd, neem dan direct contact op met POST NL zodat er toch een afspraak ingepland kan worden met desbetreffende bezorger om de TOP service uit te laten voeren. Wij adviseren dit niet zelf te doen omdat je al betaald hebt voor de service en voor het behoud van je garantie. Kom je er met Post NL niet uit neem dan contact op met onze klantenservice zodat wij kunnen kijken wat we verder voor je kunnen doen.

    Waar bestaan de rijklare kosten uit?

    De kosten voor het rijklaar maken van je fiets bedraagt 80 euro. Wellicht vraag je je af hoe we bij dit bedrag komen. Graag zijn we hier transparant en eerlijk over! Zo kun jij een weloverwogen keuze maken.

    €35 aan montagekosten
    Heb je jouw fiets rijklaar besteld? Dan zal één van onze kundige fietsmonteurs zich over jouw fiets ontfermen.

    €30 aan transportkosten
    Nu je tweewieler voor 98% in elkaar is gezet, kan deze jouw kant opkomen. De kosten hiervan bedragen 30 euro. Let op voor zendingen naar België geldt er een meerprijs van 20 euro op de transportkosten.

    €15 voor de Topservice van PostNL
    De bezorger monteert bij aflevering nog de laatste 2% van je fiets. Hieronder valt het monteren van de pedalen en het rechtzetten van je stuur. Daarnaast wordt zowel het zadel als het stuur afgesteld op de ideale hoogte. Vervolgens neemt de bezorger ook nog al het verpakkingsmateriaal mee. Zo heb jij nergens omkijken meer naar!

    Niet thuis op de dag van levering? 
    Als je niet thuis bent op de dag van bezorging neemt Post NL de fiets mee terug. Je ontvangt via de mail een bezorgkalender waar je zelf een 2e bezorging kan inplannen. LET OP: de kosten voor een 2e bezorgpoging zijn €45,- en voor rekening van de klant.

    Let op: om transportschade te voorkomen wordt de voordrager van een transportfiets apart geleverd. Deze zul je zelf nog moeten monteren.

Betalen

  • Op welke manieren kan ik een bestelling betalen?

    U heeft online de mogelijkheid om op verschillende manieren te betalen. Deze ziet u hieronder:

    Ideal / After Pay / Klarna / Payin3 / Spraypay / Creditcard / Banontakt / PayPal

    In de laatste stap van het bestelproces kiest u voor één van deze opties, als u verder gaat komt u automatisch in de beveiligde betaalomgeving. Heeft u via Afterpay en Klarna een artikel aangeschaft, dan bent u daarna zelf verantwoordelijk voor de (terug)betaling aan Afterpay/Klarna.

    Afterpay/Klarna/Payin3/Spaypay weigeren mijn betaling, wat is hier de reden van?

    • Het is vervelend als u een mooie fiets op het oog heeft en de bestelling door Afterpay etc. geweigerd wordt. Daar de betaling via derden loopt, is de reden niet bij ons bekend.
  • Kan ik via het fietsplan een fiets kopen?

    Bij onze servicepunten is het mogelijk om een fiets aan te schaffen met het tegoed van uw werkgever. Onze medewerkers in de winkel leggen graag uit hoe dit in zijn werk gaat. In de webshop is het helaas niet mogelijk. 

  • Mijn bestelling is geweigerd door Afterpay, wat nu?

    Heel vervelend natuurlijk als u een mooie fiets op het oog heeft en de bestelling door Afterpay geweigerd wordt. Hier kunnen wij helaas niets aan doen, maar u zelf wel. U kunt contact opnemen met Afterpay om de reden van weigering te vragen en dit op te lossen. Wordt u alsnog geweigerd, dan kunt u via een van onze andere betaalmethoden de bestelling afrekenen en afronden. 

Bestelling

  • Is het mogelijk om telefonisch of via de mail te bestellen?

    Nee, dit is helaas niet mogelijk. De bestelling moet namelijk online betaald worden en kan niet later worden afgerekend. Daarnaast kunnen er telefonisch misverstanden ontstaan, welke wij uiteraard willen voorkomen. 

  • Ik heb een bestelling geplaatst, waarom heb ik nog geen bevestiging ontvangen?

    Als u online een bestelling plaatst krijg je binnen een uur de order bevestiging. Het komt wel eens voor dat deze in de spam terecht komt. Wij adviseren u om dit ook na te kijken. Mocht u het ook niet in de spam zitten, neem dan contact met ons op. Na de bevestiging e-mail ontvangt u ook overige belangrijke e-mails, het zou zonde zijn als de informatie daarin uw aandacht zal ontgaan.

Levering

  • Levertijden

    Fiets in doos

    Wij leveren je fiets in doos gratis met DHL. Je ontvangt zodra je bestelling bij ons binnen is gekomen van DHL een e-mailbericht met daarin je Track & Trace code. DHL geeft helaas vanwege de maat van de pakketten geen tijdvak door wanneer zijn de fiets verwachten te bezorgen, uiteraard wel de dag!

    Wij versturen fietsen die in doos op werkdagen voor 16:00 uur zijn besteld nog dezelfde werkdag. Bestellingen geplaatst in het weekend verwerken wij op maandag. 

    Fiets rijklaar

    Wanneer je de fiets rijklaar hebt besteld leveren wij je fiets binnen 8 werkdagen met Post NL tenzij op de productpagina anders vermeld. Je ontvangt de dag voor levering een e-mailbericht van Post NL met de verwachte leverdatum en tijdvak. Op de dag van de levering zelf ontvang je deze informatie nogmaals per SMS. Zodra de bezorger in de buurt is ontvang je een 2e SMS en vaak belt de bezorger je ook nog even op om aan te geven dat hij naar je onderweg is.

    Je fiets is voor 98% in elkaar gezet en afgesteld. Om transportschade te voorkomen worden onderdelen als pedalen en stuur op het laatste moment gemonteerd en afgesteld door de chauffeur van Post NL. Een deel van het bedrag wat je hebt betaald om de fiets rijklaar te ontvangen is voor de TOP service die Post NL aanbied. Het is erg belangrijk dat de bezorger dit uitvoert anders bestaat er het risico dat je fiets niet gereed is voor gebruik.

    Mocht het toch om welke reden ook gebeuren dat de TOP service niet word uitgevoerd, neem dan direct contact op met POST NL zodat er toch een afspraak ingepland kan worden met desbetreffende bezorger om de TOP service uit te laten voeren. Wij adviseren dit niet zelf te doen omdat je al betaald hebt voor de service en voor het behoud van je garantie. Kom je er met Post NL niet uit neem dan contact op met onze klantenservice zodat wij kunnen kijken wat we verder voor je kunnen doen.

    Waar bestaan de rijklare kosten uit?

    De kosten voor het rijklaar maken van je fiets bedraagt 80 euro. Wellicht vraag je je af hoe we bij dit bedrag komen. Graag zijn we hier transparant en eerlijk over! Zo kun jij een weloverwogen keuze maken.

    €35 aan montagekosten
    Heb je jouw fiets rijklaar besteld? Dan zal één van onze kundige fietsmonteurs zich over jouw fiets ontfermen.

    €30 aan transportkosten
    Nu je tweewieler voor 98% in elkaar is gezet, kan deze jouw kant opkomen. De kosten hiervan bedragen 30 euro. Let op voor zendingen naar België geldt er een meerprijs van 20 euro op de transportkosten.

    €15 voor de Topservice van PostNL
    De bezorger monteert bij aflevering nog de laatste 2% van je fiets. Hieronder valt het monteren van de pedalen en het rechtzetten van je stuur. Daarnaast wordt zowel het zadel als het stuur afgesteld op de ideale hoogte. Vervolgens neemt de bezorger ook nog al het verpakkingsmateriaal mee. Zo heb jij nergens omkijken meer naar! Wanneer de topservice niet is uitgevoerd kan er geen claim gemaakt worden op het totale bedrag maar alleen de kosten van de Top service, deze is €15. 

    Niet thuis op de dag van levering? 
    Als je niet thuis bent op de dag van bezorging neemt Post NL de fiets mee terug. Je ontvangt via de mail een bezorgkalender waar je zelf een 2e bezorging kan inplannen. LET OP: de kosten voor een 2e bezorgpoging zijn €45,- en voor rekening van de klant.



    Let op! Voordragers worden niet gemonteerd. Dit dien je zelf na levering te monteren. Accessoires zoals kinderzitje worden ook niet vooraf gemonteerd.

    Accessoires

    Superfietsen heeft een breed assortiment aan verschillende accessoires voor je fiets zoals fietshelmen, kinderzitjes, sloten enz. Wij versturen accessoires apart van de fiets. Het kan dus zijn dat je 1 bestelling hebt geplaatst met zowel een fiets en accessoires maar je deze op verschillende momenten ontvangt. De verzendkosten zijn €7,50.  

Garantie

  • Welke garantie heb ik op mijn fiets?

    Fabrieksgarantie

    Op al onze fietsen is 1 jaar fabrieksgarantie van toepassing. Elektrische fietsen hebben zelfs 2 jaar fabrieksgarantie. Onder de fabrieksgarantie vallen alle mankementen die zijn veroorzaakt door een constructie- en/of materiaalfout(en).

    De garantie kan uitsluitend worden ingeroepen door de eerste eigenaar van het product en de garantie is niet overdraagbaar.

    Uitgesloten van garantie zijn alle onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, kettingen, kettingbladen, freewheelen, cassettes, bodies, kabels en remblokken tenzij er sprake is van een constructie- en/of materiaalfout(en).

    Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.

    Let op!

    Om de garantie op je fiets te behouden moet je binnen 3 maanden na ontvangst van je fiets deze voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon). Wij adviseren je dringend om je fiets jaarlijks te voorzien van een uitgebreide onderhoudsbeurt.

    De garantie vervalt:
    - wanneer het product niet overeenkomstig met de bestemming, onjuist en/of onzorgvuldig is gebruikt;
    - Wanneer het product niet conform de door de fabrikant voorgeschreven instructies is onderhouden;
    - Wanneer reparaties niet op vakkundige wijze door een specialist zijn verricht;
    - Wanneer er naderhand onderdelen zijn gemonteerd welke niet overeen komen met de technische specificatie van het betreffende product of deze onjuist zijn gemonteerd.

    Garantie fiets besteld IN DOOS

    Je hebt een fiets IN DOOS besteld. Dit betekend dat de fiets voor ca. 85%* is voor gemonteerd en je nog ca. 15%* zelf gaat monteren. Je hebt op een fiets IN DOOS 1 jaar fabrieksgarantie.  Het is belangrijk dat je voor het afmonteren van de fiets de onderdelen controleert op eventuele lakschade. Wij kunnen geen garantie geven op lakschade na montage.

    Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.

    Waar moet je extra rekening mee houden wanneer je er voor kiest een fiets in doos aan te schaffen?

    Wanneer je een fiets in doos besteld is ca. 85%* voor gemonteerd in de fabriek. Let hierbij op dat je bij het monteren van de fiets ook de reeds gemonteerde onderdelen moet controleren op montage. Controleer bij alle bouten, schroeven en moeren of deze stevig aangedraaid zijn. 

    Bij het monteren en afstellen van beide banden is het belangrijk om de spaakspanning te controleren. Een goede spaakspanning draagt bij aan het voorkomen van een slag in het wiel. Wij adviseren je spaakspanning te laten controleren door je fietsenmaker. Wij geven bij een fiets besteld in doos geen garantie wanneer er een slag in het wiel zit.

    Het afstellen van de remmen en versnellingen is een nauwkeurige klus. Je kan dit door de instructies te volgen zelf doen of ervoor kiezen je fietsenmaker dit te laten uitvoeren. Wij adviseren als je er voor kiest om zelf je remmen en versnellingen af te stellen dit te laten controleren door je fietsenmaker. Zo weet je zeker dat de remmen en versnellingen juist zijn afgesteld. Uiteraard heb je ook op deze onderdelen 1 jaar fabrieksgarantie.

    Let op mankementen veroorzaakt door montage of afstelfouten vallen buiten de garantie. 

    Let op: Montage gereedschap is niet inbegrepen bij een bestelling van een fiets IN DOOS. Bestel je Montage gereedschap hier!  

    * De nog te monteren onderdelen verschilt per model

    Garantie fiets RIJKLAAR besteld

    Je hebt een fiets RIJKLAAR besteld. Dit betekend dat de fiets voor 100% is gemonteerd en ook de remmen en indien aanwezig de versnellingen voor je zijn afgesteld. Wij raden je aan bij ontvangst van de fiets een proefrit te maken en de remmen en versnellingen goed uit te testen. Mochten de remmen en versnellingen niet naar wens functioneren, meld dit dan binnen 5 werkdagen nadat je de fiets hebt ontvangen. Na deze periode geven wij geen garantie meer op mankementen welke gerelateerd zijn aan het afstellen van de remmen en versnellingen. 

    Je hebt op een fiets RIJKLAAR uiteraard 1 jaar fabrieksgarantie. 

    Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.

    Aanvullende garantie elektrische fietsen

    Op al onze elektrische fietsen gelden dezelfde garantievoorwaarden als onze gewone fietsen. De fabrieksgarantie op elektrische fietsen is 2 jaar. Een elektrische fiets is voorzien van een accu. Voor de accu gelden aanvullende garantievoorwaarden. Je hebt op de accu van je fiets ook 2 jaar fabrieksgarantie op werking, constructie- en/of materiaalfout(en). De fabrieksgarantie geldt niet op de afname van de capaciteit van de accu, deze neemt namelijk af naar rato van het aantal laadcycli en de leeftijd van de accu. De afgegeven actieradius van de accu is een indicatie. De daadwerkelijk te behalen actieradius is sterk afhankelijk van meerdere factoren zoals, rijgedrag, de belasting, onderhoud, omgevingsfactoren en de gebruiker. Wij geven geen garantie op de actieradius.

    Aanvullende garantie OUTLET fietsen

    Wij bieden Outlet fietsen aan. Deze fietsen hebben een cosmetische afwijking denk hierbij aan een lakschade, deukje, iets verbogen onderdeel of een combinatie hiervan. Om deze reden worden onze outlet fietsen tegen een flink gereduceerde prijs aangeboden. Technisch mag je ervan uit gaan dat de fiets in orde is. Hoe groot de schade is en of dit op 1 of meerdere plaatsen op de fiets aanwezig is kunnen wij niet van te voren aangeven. Je hebt op een outlet fiets net als op onze andere fietsen fabrieksgarantie. Je hebt geen garantie op de lakschade, deukjes of andere cosmetische afwijkingen. Outlet fietsen mogen niet retour en wij geven geen geld terug op een outlet fiets.  

    Let op!

    Om de garantie ook op je Outlet fiets te behouden moet je binnen 3 maanden na ontvangst van je fiets deze voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon). Wij adviseren je dringend om je fiets jaarlijks te voorzien van een uitgebreide onderhoudsbeurt. 

  • Garantie fiets rijklaar besteld

    Je hebt een fiets RIJKLAAR besteld. Dit betekend dat de fiets voor 100% is gemonteerd en ook de remmen en indien aanwezig de versnellingen voor je zijn afgesteld. Wij raden je aan bij ontvangst van de fiets een proefrit te maken en de remmen en versnellingen goed uit te testen. Mochten de remmen en versnellingen niet naar wens functioneren, meld dit dan binnen 5 werkdagen nadat je de fiets hebt ontvangen. Na deze periode geven wij geen garantie meer op mankementen welke gerelateerd zijn aan het afstellen van de remmen en versnellingen. 

    Je hebt op een fiets RIJKLAAR uiteraard 1 jaar fabrieksgarantie. 

    Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.

  • Garantie fiets besteld in doos

    Je hebt een fiets IN DOOS besteld. Dit betekend dat de fiets voor ca. 85%* is voor gemonteerd en je nog ca. 15%* zelf gaat monteren. Je hebt op een fiets IN DOOS 1 jaar fabrieksgarantie.  Het is belangrijk dat je voor het afmonteren van de fiets de onderdelen controleert op eventuele lakschade. Wij kunnen geen garantie geven op lakschade na montage.

    Wij geven geen garantie op oxidatievorming op de fietsen, onderdelen of bevestigingsmateriaal welke zijn vervaardigd uit staal. Oxidatievorming kan gemakkelijk worden tegen gegaan door stalen onderdelen van de fiets in te spuiten met een blanke lak. Staat je fiets in weer en wind buiten? Door gebruik te maken van een fietshoes en je fiets regelmatig in te spuiten met een blanke lak ga je roestvorming door weersinvloeden tegen. Zo heb je nog langer plezier van je stalen fiets.

    Waar moet je extra rekening mee houden wanneer je er voor kiest een fiets in doos aan te schaffen?

    Wanneer je een fiets in doos besteld is ca. 85%* voor gemonteerd in de fabriek. Let hierbij op dat je bij het monteren van de fiets ook de reeds gemonteerde onderdelen moet controleren op montage. Controleer bij alle bouten, schroeven en moeren of deze stevig aangedraaid zijn. 

    Bij het monteren en afstellen van beide banden is het belangrijk om de spaakspanning te controleren. Een goede spaakspanning draagt bij aan het voorkomen van een slag in het wiel. Wij adviseren je spaakspanning te laten controleren door je fietsenmaker. Wij geven bij een fiets besteld in doos geen garantie wanneer er een slag in het wiel zit.

    Het afstellen van de remmen en versnellingen is een nauwkeurige klus. Je kan dit door de instructies te volgen zelf doen of ervoor kiezen je fietsenmaker dit te laten uitvoeren. Wij adviseren als je er voor kiest om zelf je remmen en versnellingen af te stellen dit te laten controleren door je fietsenmaker. Zo weet je zeker dat de remmen en versnellingen juist zijn afgesteld. Uiteraard heb je ook op deze onderdelen 1 jaar fabrieksgarantie.

    Let op mankementen veroorzaakt door montage of afstelfouten vallen buiten de garantie. 

    Let op: Montage gereedschap is niet inbegrepen bij een bestelling van een fiets IN DOOS. Bestel je Montage gereedschap hier!  

    * De nog te monteren onderdelen verschilt per model

  • Garantie outlet fietsen

    Wij bieden Outlet fietsen aan. Deze fietsen hebben een cosmetische afwijking denk hierbij aan een lakschade, deukje, iets verbogen onderdeel of een combinatie hiervan. Om deze reden worden onze outlet fietsen tegen een flink gereduceerde prijs aangeboden. Technisch mag je ervan uit gaan dat de fiets in orde is. Hoe groot de schade is en of dit op 1 of meerdere plaatsen op de fiets aanwezig is kunnen wij niet van te voren aangeven. Je hebt op een outlet fiets net als op onze andere fietsen fabrieksgarantie.

    Je hebt geen garantie op de lakschade, deukjes of andere cosmetische afwijkingen. Outlet fietsen mogen niet retour en wij geven geen geld terug op een outlet fiets.  

  • Aanvullende garantie elektrische fietsen

    Op al onze elektrische fietsen gelden dezelfde garantievoorwaarden als onze gewone fietsen. De fabrieksgarantie op elektrische fietsen is 2 jaar. Een elektrische fiets is voorzien van een accu. Voor de accu gelden aanvullende garantievoorwaarden. Je hebt op de accu van je fiets ook 2 jaar fabrieksgarantie op werking, constructie- en/of materiaalfout(en). De fabrieksgarantie geldt niet op de afname van de capaciteit van de accu, deze neemt namelijk af naar rato van het aantal laadcycli en de leeftijd van de accu. De afgegeven actieradius van de accu is een indicatie. De daadwerkelijk te behalen actieradius is sterk afhankelijk van meerdere factoren zoals, rijgedrag, de belasting, onderhoud, omgevingsfactoren en de gebruiker. Wij geven geen garantie op de actieradius.

  • Garantie procedure

    Blijkt dat jouw klacht onder de garantie* valt? Dan starten wij onze garantieprocedure. Gedurende de garantieperiode zullen alle onderdelen waarvan wij hebben vastgesteld dat er sprake is van een materiaal- en/of constructiefout, naar keuze van ons worden gerepareerd of worden vervangen.


    Reparatie winkel werkplaats

    Onze servicepunten zijn gevestigd in Rotterdam, Maasluis, Delft, Den-Haag, Arnhem en Deventer. In geval van garantie kan je de fiets laten repareren bij 1 van bovenstaande servicepunten. Onze collega’s van het servicepunt zullen zorg dragen voor de reparatie en direct de fiets geheel voor je nakijken.


    Ophaalservice

    Als je niet in de gelegenheid bent je fiets bij 1 van onze servicepunten te brengen bieden wij je onze ophaalservice aan. Onze logistieke partner haalt je fiets bij je thuis, op een nader te overeenkomen dag, op. Het is belangrijk dat je de fiets gereed maakt voor transport, haal alle accessoires zoals kinderzitjes of fietstassen van de fiets af. Pak de fiets goed in om eventuele transportschade te voorkomen. Je kan hier bijvoorbeeld noppenfolie of kranten voor gebruiken. Wij zijn niet aansprakelijk voor transportschade. De fiets wordt door onze vakkundige collega’s gerepareerd. Zodra de fiets klaar is nemen wij contact met je op om een dag af te spreken om de fiets weer bij je thuis af te leveren. De kosten voor onze ophaalservice bedragen €50,- (ophalen en thuisbezorgen) Je ontvangt als je gebruik gemaakt van onze ophaalservice een gratis servicebeurt voor je fiets.


    Doe het zelf

    In sommige gevallen is het probleem aan de fiets heel eenvoudig op te lossen zonder dat hier een vakman aan te pas hoeft te komen. Wanneer dit het geval is zullen wij met jou overleggen en je de benodigde onderdelen toesturen.   


    * Blijkt dat de reparatie nadat wij de fiets hebben ontvangen in de werkplaats niet onder de garantie valt, informeren wij je over de kosten. Wij voeren zonder je toestemming geen reparaties uit.


    Valt je klacht niet onder de garantie?

    Natuurlijk helpen wij je, ook als het probleem geen garantie betreft, graag om het probleem op te lossen. Wij maken een inschatting van de kosten en zullen deze met jou bespreken. Ben je akkoord met de kosten dan plannen wij een afspraak in om de reparatie uit te voeren. Dit kan bij 1 van onze servicepunten of met de ophaalservice. De transportkosten wanneer je gebruik wilt maken van de ophaalservice zijn voor je eigen rekening. Deze bedragen voor €25,- per rit.

Retourneren

  • Ik wil mijn bestelling retourneren, kan dat?

    Je hebt de mogelijkheid om je fiets binnen 14 dagen, ongebruikt te retourneren. Lees hieronder welke voorwaarden wij stellen aan het retourneren van je fiets.

    Om je fiets te retourneren vragen wij om contact met ons op te nemen. Dit kan door ons te bellen of te mailen. Wij zijn telefonisch op werkdagen bereikbaar tussen 09:00 uur en 16:00 uur op 085-0162467 of per e-mail: [email protected] 

    Fiets in doos

    Heb jij een fiets in doos besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. Dus gedemonteerd en in de originele verpakking. Vanwege de omvang van het pakket hebben wij alleen de mogelijkheid de verpakte fiets op te laten halen via een Pick Up afspraak met DHL. Graag ontvangen wij een foto van de verpakte fiets alvorens wij een Pick Up afspraak in plannen. Wij kunnen deze afspraak inplannen op een werkdag naar keuze. Er is helaas geen Pick Up afspraak in het weekend mogelijk. DHL haalt de fiets op de afgesproken dag op tussen 08:00 uur en 18:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdvak af te spreken of te ontvangen. 

    Let op: De kosten voor het retourneren van een fiets in doos zijn €35,- en voor rekening van de klant. 

    Fiets rijklaar 

    Heb jij je fiets rijklaar besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. In het geval van een rijklare fiets neemt onze partner Post NL bij levering de verpakking van de fiets mee. Wij vragen je om de fiets zo goed als mogelijk op dezelfde wijze te verpakken zoals je deze hebt ontvangen. Vanwege de omvang van het pakket hebben wij alleen de mogelijkheid de verpakte fiets op te laten halen via een Pick Up afspraak met Koeriersdienst Besseling. Graag ontvangen wij een foto van de verpakte fiets alvorens wij een Pick Up afspraak in plannen. Wij kunnen deze afspraak inplannen op een werkdag naar keuze. Er is helaas geen Pick Up afspraak in het weekend mogelijk. Koeriersdienst Besseling haalt de fiets op de afgesproken dag op tussen 08:00 uur en 18:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdvak af te spreken of te ontvangen. Wel is het mogelijk om je telefoonnummer op te geven. De chauffeur belt je dan op de dag van de afspraak 30 minuten voor aankomst op om door te geven dat hij naar je onderweg is. 

    Let op: De kosten voor het retourneren van een fiets rijklaar zijn €45,- en voor rekening van de klant. 

    Outlet fietsen

    Wij bieden Outlet fietsen aan. Deze fietsen hebben een cosmetische afwijking denk hierbij aan een lakschade, deukje, iets verbogen onderdeel of een combinatie hiervan. Om deze reden worden onze outlet fietsen tegen een flink gereduceerde prijs aangeboden. Technisch mag je ervan uit gaan dat de fiets in orde is. Hoe groot de schade is en of dit op 1 of meerdere plaatsen op de fiets aanwezig is kunnen wij niet van te voren aangeven. Je hebt op een outlet fiets net als op onze andere fietsen fabrieksgarantie. Je hebt geen garantie op de lakschade, deukjes of andere cosmetische afwijkingen.

    Let op: Outlet fietsen mogen niet retour en wij geven geen geld terug op een outlet fiets.

    Accessoires

    Wil je accessoires retourneren? Deze kan je binnen 14 dagen na ontvangst ongebruikt en in originele verpakking retourneren door deze in een afgesloten doos te versturen naar:

    webshop fietsen4all
    T.a.v. de retour afdeling
    Stadionweg 29 B
    3077 AN Rotterdam

    Vergeet niet duidelijk je ordernummer, reden van retour en gewenste actie (omruilen, geld terug) te vermelden. 

    Let op: De kosten voor het retourneren van accessoires zijn voor rekening van de klant. Bewaar je verzendbewijs goed tot je retour bij ons is verwerkt. 

    Verwerking van je retour

    Wij doen ons best om vanaf het moment dat de fiets bij ons in het magazijn is ontvangen je retour opdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.

    Wil jij je fiets omruilen? Dan maken wij een nieuwe order voor je aan.

    Heb je ervoor gekozen om je aankoopbedrag terug te ontvangen? Deze ontvang je dan op dezelfde wijze terug als waarop je hebt betaald. Wij halen de retourkosten van het aan jou terug te betalen bedrag af. 

  • Retourneren fiets in doos besteld

    Heb jij een fiets in doos besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. Dus gedemonteerd en in de originele verpakking. Vanwege de omvang van het pakket hebben wij alleen de mogelijkheid de verpakte fiets op te laten halen via een Pick Up afspraak met DHL. Graag ontvangen wij een foto van de verpakte fiets alvorens wij een Pick Up afspraak in plannen. Wij kunnen deze afspraak inplannen op een werkdag naar keuze. Er is helaas geen Pick Up afspraak in het weekend mogelijk. DHL haalt de fiets op de afgesproken dag op tussen 08:00 uur en 18:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdvak af te spreken of te ontvangen. 

    Let op: De kosten voor het retourneren van een fiets in doos zijn €35,- en voor rekening van de klant. 

  • Retourneren fiets rijklaar

    Heb jij je fiets rijklaar besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. In het geval van een rijklare fiets neemt onze partner Post NL bij levering de verpakking van de fiets mee. Wij vragen je om de fiets zo goed als mogelijk op dezelfde wijze te verpakken zoals je deze hebt ontvangen. Vanwege de omvang van het pakket hebben wij alleen de mogelijkheid de verpakte fiets op te laten halen via een Pick Up afspraak met Koeriersdienst Besseling. Graag ontvangen wij een foto van de verpakte fiets alvorens wij een Pick Up afspraak in plannen. Wij kunnen deze afspraak inplannen op een werkdag naar keuze. Er is helaas geen Pick Up afspraak in het weekend mogelijk. Koeriersdienst Besseling haalt de fiets op de afgesproken dag op tussen 08:00 uur en 18:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdvak af te spreken of te ontvangen. Wel is het mogelijk om je telefoonnummer op te geven. De chauffeur belt je dan op de dag van de afspraak 30 minuten voor aankomst op om door te geven dat hij naar je onderweg is. 

    Let op: De kosten voor het retourneren van een fiets rijklaar zijn €45,- en voor rekening van de klant. 

  • Retourneren Outlet fietsen

    Wij bieden Outlet fietsen aan. Deze fietsen hebben een cosmetische afwijking denk hierbij aan een lakschade, deukje, iets verbogen onderdeel of een combinatie hiervan. Om deze reden worden onze outlet fietsen tegen een flink gereduceerde prijs aangeboden. Technisch mag je ervan uit gaan dat de fiets in orde is. Hoe groot de schade is en of dit op 1 of meerdere plaatsen op de fiets aanwezig is kunnen wij niet van te voren aangeven. Je hebt op een outlet fiets net als op onze andere fietsen fabrieksgarantie. Je hebt geen garantie op de lakschade, deukjes of andere cosmetische afwijkingen.

    Let op: Outlet fietsen mogen niet retour en wij geven geen geld terug op een outlet fiets.

  • Retourneren van accessoires

    Wil je accessoires retourneren? Deze kan je binnen 14 dagen ongebruikt en in originele verpakking bij ons retour aanmelden. Daarna heb je nog 14 dagen om deze te  retourneren naar:

    webshop fietsen4all
    T.a.v. de retour afdeling
    Stadionweg 29 B
    3077 AN Rotterdam

    Vergeet niet duidelijk je ordernummer, reden van retour en gewenste actie (omruilen, geld terug) te vermelden. 

    Let op: De kosten voor het retourneren van accessoires zijn voor rekening van de klant. Bewaar je verzendbewijs goed tot je retour bij ons is verwerkt. 

  • Hoe lang duurt het voor mijn retourzending is verwerkt?

    Wij doen ons best om vanaf het moment dat de fiets bij ons in het magazijn is ontvangen je retour opdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.

    Wil jij je fiets omruilen? Dan maken wij een nieuwe order voor je aan.

    Heb je ervoor gekozen om je aankoopbedrag terug te ontvangen? Deze ontvang je dan op dezelfde wijze terug als waarop je hebt betaald. Wij halen de retourkosten van het aan jou terug te betalen bedrag af. 

Onderhouden van je fiets

  • De eerste onderhoudsbeurt (verplicht om de fabrieksgarantie te behouden)

    Het op tijd onderhoud laten plegen aan je fiets is belangrijk. Door je fiets regelmatig te voorzien van een onderhoudsbeurt blijft deze in optimale conditie en voorkom je gebreken door vroegtijdige onnodige slijtage. 

    Om de fabrieksgarantie te behouden moet je binnen 3 maanden na ontvangst van je fiets, of wanneer je 500 kilometer op de fiets hebt gefietst (afhankelijk wat al eerste voorkomt) voorzien van een eerste servicebeurt. Om aanspraak te maken op de garantie moet je een bewijs van onderhoud kunnen overhandigen (factuur, werkbon)

    Waarom is een eerste servicebeurt zo belangrijk? 
    Na de eerst gereden kilometers op je nieuwe fiets komt er op alle onderdelen van de fiets spanning te staan. Denk hierbij aan de spaken en kabels. De kans is groot dat er het een en ander bijgesteld moet worden. Bij een eerste onderhoudsbeurt controleert de monteur ook direct of de versnellingen en de remmen nog goed zijn afgesteld.

    Letterlijk verplichten kunnen wij je natuurlijk niet, maar wij stellen dit wel als eis voor het behouden van de fabrieksgarantie

  • Jaarlijks onderhoud

    Net als bij een auto adviseren wij om je fiets jaarlijks te voorzien van een onderhoudsbeurt. Dit kan natuurlijk bij 1 van onze servicepunten of bij jouw plaatselijke fietsspecialist


    Een fiets is per slot van rekening een gebruiksvoorwerp en onderhevig aan slijtage. Door jaarlijks een onderhoudsbeurt uit te voeren houdt jij je fiets in optimale conditie en verleng je de levensduur van je fiets aanzienlijk!

  • Wat kan je zelf doen aan onderhoud van je fiets?

    Fiets

    • Voor alle fietsen geldt, controleer regelmatig de bandenspanning. Banden op de juiste spanning zorgen voor het behoud van de wielen.
    • Maak je fiets schoon met een sopje, maak geen gebruik van bijvoorbeeld een hogedrukreiniger. Door de hoge druk spuit je al snel het vet uit de draaiende onderdelen.
    • Loop regelmatig alle bouten en moeren van de fiets na en draai deze zo nodig vast. Door trillingen kunnen deze namelijk los gaan zitten.
    • Heeft je fiets een open kettingkast? Smeer dan de ketting regelmatig in met kettingolie
    • Ook het slot van je fiets heeft onderhoud nodig, om deze soepel te houden spuit je deze met regelmaat in met slotspray


    Elektrische fiets

    • Controleer regelmatig de bandenspanning, een verlaagde bandenspanning vermindert namelijk je actieradius
    • Laat je accu bij koud weer niet in de fiets zitten. Koud weer met temperaturen onder de 10 graden vermindert de actieradius. Ook het opladen van je accu adviseren wij te doen bij kamertemperatuur.
    • Maak je langere periode geen gebruik van je elektrische fiets? Bewaar je accu dan bij kamertemperatuur en leg je accu minimaal 1 keer per 2 maanden aan de oplader tot deze weer helemaal vol is.
    • Bij een elektrische fiets is het belangrijk met regelmaat de remmen te controleren. Omdat een elektrische fiets harder gaat dan een gewone fiets hebben de remmen ook meer te voortduren.
    • Laat het onderhoud van je elektrische fiets altijd uitvoeren bij een merkdealer van je fiets. Deze dealer kent het merk en is in het merk gespecialiseerd.
    • Maak je fiets schoon met een sopje, maak geen gebruik van bijvoorbeeld een hogedrukreiniger. Door de hoge druk, spuit je al snel het vet uit de draaiende onderdelen.
    • Heeft je fiets een open kettingkast? Smeer dan de ketting regelmatig in met kettingolie.