Bepaal de prijs van uw fiets!

Voor welk servicepakket kies je? Bepaal zelf de prijs van uw fiets!

U kunt bij Ado Bike zelf bepalen wat u voor een fiets wenst te betalen. We leggen de verschillende service mogelijkheden en de prijsverschillen tussen de winkels en de webshop voor u uit.

Prijsverschillen: Voor welk servicepakket kiest u?

Op onze site zijn wij er trots op dat we u kwalitatieve fietsen voor de best mogelijke prijs aan kunnen bieden. Zo weet u zeker dat u niet te veel betaald en toch over de fiets kan beschikken die u wilt! Als u ergens anders een dezelfde fiets goedkoper vindt, passen wij graag onze prijs aan zodat deze de laagste is! Let er wel op dat verzendkosten ook bij de totale prijs horen. Nu is het natuurlijk zo dat niet iedereen perse voor de laagste prijs een fiets wilt kopen, maar graag betaald voor een extra stukje service. Ook hier hebben we aan gedacht! U kunt in grote mate zelf bepalen hoe u een fiets besteld en wat u er voor wenst te betalen.

  • Waarom zijn er prijsverschillen tussen de winkels en online? Bekijk het overzicht hier:


De fiets in de winkel halen

Ado Bike heeft 4 filialen waar wij zowel fietsen verkopen als repareren en monteren. Dezelfde fiets is in de winkel duurder dan op de website. Dit heeft te maken met de vorige 2 punten die u gelezen heeft. In de winkel is namelijk elke fiets rijklaar gemaakt door een monteur. De €45 rijklaarkosten zit in de winkelprijs verwerkt en bovendien zijn de fiets hier 100% rijklaar. U kunt er letterlijk mee de winkel uit rijden. Ook zit er op elke fiets een jaar garantie en ontvangt u een gratis eerste servicebeurt. Mocht er onverhoopt wat met de fiets zijn, kunt u de beste service verwachten. Het probleem wordt opgelost terwijl u wacht, maar mocht het een ingrijpende reparatie zijn, krijgt u gewoon een leenfiets mee!

  • 100% rijklaar
  • Gratis servicebeurt
  • Mogelijkheid tot leenfiets

In doos 85% afgemonteerd

De meeste goedkope en snelle optie voor het bestellen van een fiets. Deze bestellingen zien wij dagelijks het meeste binnenkomen. Als u voor 16.00 besteld, heeft u de fiets de volgende dag zonder verzenkosten in huis! Wel zijn wij in deze afhankelijk van onze vervoerder DHL. Maar we kunnen zeggen dat de fiets in 95% van de gevallen zonder vertraging of problemen afgeleverd wordt. Als u voor deze optie kiest moet u nog het een en ander zelf monteren en afstellen. Wat dat precies is hangt van de fiets af. Een omafiets met terugtraprem is aanzienlijk makkelijker zelf te monteren dan een stadsfiets met 7 versnellingen en 2 V-brake handremmen bijvoorbeeld. Meer informatie over wat u zelf moet monteren en de handleidingen kunt u hier vinden.

  • Laagste prijs
  • Snelste levering

Als u enige kennis van fietsen heeft en niet te veel wilt besteden, is dit de perfecte optie. Het is alleen belangrijk om te weten dat u zelf verantwoordelijk bent voor de onderdelen die nog gemonteerd of afgesteld moeten worden. Zeker bij een fiets met handremmen en versnellingen is het cruciaal voor het (veilig) functioneren van de fiets dat dit op een juiste manier gedaan wordt. Als u zelf niet bekend bent met fietsen of bijvoorbeeld geen kennis of vriend(in) heeft die het kan, raden wij aan de fiets rijklaar te bestellen.

Rijklaar 98% afgemonteerd

Deze optie is perfect wanneer u bijna direct op een nieuwe fiets weg wilt rijden na ontvangst. Afhankelijk van welke fiets u heeft, dient u zelf nog maar 1 of 2 onderdelen zelf vast te maken. Versnellingen, handremmen en andere lastige onderdelen zijn door een vakkundige monteur gemonteerd en afgesteld. De onderdelen die u zelf moet doen zijn de trappers en eventueel de voordrager. Deze worden, in verband met grote kans op transportschade, niet gemonteerd. Ook staat het stuur niet vast, omdat wij niet weten op welke hoogte deze van te voren moet staan.

  • 98% afgemonteerd en volledig afgesteld
  • Garantie op de afgestelde onderdelen

Als u deze optie kiest, komen er wel kosten en een langere leverperiode bij. De kosten voor het rijklaar maken en inplannen van een aparte vervoerder zijn €45. De levertijd neemt toe naar 5 tot 10 werkdagen. Wij nemen 10 werkdagen als maximum, maar uit ervaring komt dit slechts in enkele gevallen voor als het erg druk is qua bestellingen. U ontvangt uiteraard tijdig een email met daarin de exacte leverdatum zodat u thuis kunt zijn voor de levering. In tegenstelling tot de optie “in doos”, zijn wij verantwoordelijk voor de manier waarop de fiets is gemonteerd en afgesteld. Deze optie is perfect wanneer u zeker wilt zijn van een zorgvuldig afgemonteerde fiets waarbij u net even wat meer service kunt verwachten. Als u volledig ontzorgd wenst te worden is de derde optie helemaal voor u, namelijk de fiets in de winkel halen.

Zoals u ziet zijn er verschillende opties beschikbaar afhankelijk van de wensen die u heeft. Mocht u meer vragen hebben, dan staat onze klantenservice graag voor u klaar!

Vergelijken